یکی از عناصر مهم در برنامه ریزی درسی عنصر زمان بوده که از اهمیت و جایگاه ویژهای برخوردار می باشد اما همواره مورد غفلت قرار گرفته است. پژوهش حاضر به بررسی اهمیت و جایگاه عنصر زمان در برنامه های درسی بخصوص در دوره ابتدایی با مطالعه موردی شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) پرداخته است. روش پژوهش کیفی بصورت توصیفی تحلیلی و از نوع مروری با جامعه آماری تمامی مدارس دوره ابتدایی سطح شهرستان میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان است. شیوه انتخاب حجم نمونه نیز بصورت انتخاب نمونه در دسترس بوده که 2 مدرسه در دسترس (یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه) انتخاب شد. برای نیل به اهداف پژوهش از ابزار و منابع مختلفی برای جمع آوری اطلاعات چون بررسی کتب، اسناد، مقالات و هم چنین از روش مشاهده از نوع طرح مشاهده کنترل نشده به صورت میدانی در شبکه شاد بهره گرفته شد. شواهد یافتههای پژوهش حاکی از آن بود که در شبکه شاد از لحاظ عنصر زمان در برنامه درسی یک نوع سردرگمی و ناهماهنگی آشکاری در اکثر کلاسها بین معلمان و دانش آموزان حتی در فرآیند زمان بندی برنامه روزانه و هفتگی بین دروس دیده میشد. به عبارت دیگر، عنصر زمان در برنامه درسی شبکه شاد هنوز در بین معلمان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
کهرازهی, مجید, & پیرکمالی, محمد علی. (1400). اهمیت و جایگاه عنصر زمان در برنامه درسی (مطالعه موردی: شبکه شاد). پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1(1), 57-69. doi: 10.48310/jcdr.2022.2319
MLA
مجید کهرازهی; محمد علی پیرکمالی. "اهمیت و جایگاه عنصر زمان در برنامه درسی (مطالعه موردی: شبکه شاد)", پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1, 1, 1400, 57-69. doi: 10.48310/jcdr.2022.2319
HARVARD
کهرازهی, مجید, پیرکمالی, محمد علی. (1400). 'اهمیت و جایگاه عنصر زمان در برنامه درسی (مطالعه موردی: شبکه شاد)', پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1(1), pp. 57-69. doi: 10.48310/jcdr.2022.2319
VANCOUVER
کهرازهی, مجید, پیرکمالی, محمد علی. اهمیت و جایگاه عنصر زمان در برنامه درسی (مطالعه موردی: شبکه شاد). پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1400; 1(1): 57-69. doi: 10.48310/jcdr.2022.2319