هدف از این پژوهش طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی است. پژوهش بر اساس هدف کاربردی و به رویکرد کیفی است که برای طراحی برنامه درسی از سنتز پژوهی و برای اعتباربخشی از تکنیک دلفی استفاده شد. جامعه پژوهش در بخش سنتز پژوهی شامل اسناد و در بخش تکنیک دلفی از افراد تشکیلشده است. اسناد شامل گزارشهای یونسکو، رسالهها، پایاننامهها، مقالات، کتابها، طرحهای پژوهشی معتبر و جدید راجع به سوادآموزی در ایران و جهان و افراد شامل متخصصان برنامه درسی دوره سوادآموزی هستند. برای انتخاب نمونه در بخش سنتز پژوهی تأکید بر نمونههای جدید و معتبر هست در بخش اعتباربخشی 5 نفر از متخصصان برنامه درسی سوادآموزی به روش هدفمند مبتنی بر معیار انتخابشدهاند. قسمت سنتز پژوهی از برگه یادداشت ،فیشبرداری و در بخش اعتباربخشی از مصاحبه نیمه ساختاریافته بهعنوان ابزار پژوهش استفادهشده است.در پایان برنامه درسی سوادآموزی مبتنی بر الگوی تایلر شامل اهداف،محتوا،روشهای یاددهی –یادگیری،ارزشیابی و مربی طراحی و بهوسیله متخصصان برنامه درسی سوادآموزی اصلاح و تأیید گردید.
آخش, سلمان . (1401). طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی. پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 2(1), 36-55. doi: 10.48310/jcdr.2022.2706
MLA
آخش, سلمان . "طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی", پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 2, 1, 1401, 36-55. doi: 10.48310/jcdr.2022.2706
HARVARD
آخش, سلمان. (1401). 'طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی', پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 2(1), pp. 36-55. doi: 10.48310/jcdr.2022.2706
CHICAGO
سلمان آخش, "طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی," پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 2 1 (1401): 36-55, doi: 10.48310/jcdr.2022.2706
VANCOUVER
آخش, سلمان. طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی سوادآموزی. پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 1401; 2(1): 36-55. doi: 10.48310/jcdr.2022.2706