هدف ما در این پژوهش واکاوی تجارب والدین و دانش آموزان ابتدایی از آموزش مجازی با رویکرد افت یا پیشرفت تحصیلی است. این تحقیق ،یک تحقیق روایی و از نوع تحقیقات کیفی است و منبع داده های این تحقیق مصاحبه هایی است که از والدین و دانش آموزان ابتدایی گرفته شده است . تعداد مصاحبه شوندگان تا اشباع نظری 14 نفر بوده است .در روش نمونه گیری نیز از نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. تحلیل داده های پژوهش نشان داد که دانش آموزان مقطع ابتدایی و والدین آن ها ، هر دو بر افت تحصیلی در آموزش مجازی اتفاق نظر دارند و از دید آن ها آموزش مجازی سختی هایی دارد و به خصوص والدین آن ها آموزش حضوری را بر آموزش مجازی ترجیح می دهند و معتقد هستند که فرزندانشان در کلاس حضوری بهتر درس را یاد می گیرند تا کلاس مجازی. اغلب آن ها مشکلات اینترنتی و هزینه های بالا و خسته کننده بودن آموزش مجازی را از معایب آن می دانند. البته دانش آموزان مزایایی همچون عدم نیاز به رفت و آمد روزانه و دسترسی به تدریس معلم در صورت نیاز را نیز ذکر کرده اند.
حبیبی رضی آباد, رقیه, & عبدی لورون, سحر. (1401). واکاوی تجارب والدین و دانش آموزان ابتدایی از آموزش مجازی بارویکرد افت یا پیشرفت تحصیلی. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 2(2), 71-91. doi: 10.48310/jcdr.2023.2712
MLA
رقیه حبیبی رضی آباد; سحر عبدی لورون. "واکاوی تجارب والدین و دانش آموزان ابتدایی از آموزش مجازی بارویکرد افت یا پیشرفت تحصیلی", پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 2, 2, 1401, 71-91. doi: 10.48310/jcdr.2023.2712
HARVARD
حبیبی رضی آباد, رقیه, عبدی لورون, سحر. (1401). 'واکاوی تجارب والدین و دانش آموزان ابتدایی از آموزش مجازی بارویکرد افت یا پیشرفت تحصیلی', پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 2(2), pp. 71-91. doi: 10.48310/jcdr.2023.2712
VANCOUVER
حبیبی رضی آباد, رقیه, عبدی لورون, سحر. واکاوی تجارب والدین و دانش آموزان ابتدایی از آموزش مجازی بارویکرد افت یا پیشرفت تحصیلی. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1401; 2(2): 71-91. doi: 10.48310/jcdr.2023.2712