دروس الهیات در مدارس، عاملی ارزشمند در راستای آشنایی دانشآموزان با اصول اعتقادات و مسائل دینی است. معلم دروس الهیات می تواند اصول دین را در وجود دانش آموز شکل داده و احکام و اخلاق را در وجود آنها تجلی بخشد. همه رفتار و گفتار و کردار معلم برای دانش آموز آموزنده است. برای بهتر شدن کار معلم دروس الهیات باید از تجربههای گذشته استفاده شود و باید محققان و اندیشمندان آسیب شناسی لازم در این زمینه را انجام دهند تا آسیبهای موجود برطرف شود. در این پژوهش، به معلم دروس الهیات هم به عنوان یک الگو و هم به عنوان یک فردی که دارای تعهدات خاص سازمانی است نگاه شده است. با این سوال مواجه هستیم که وظایف و مسئولیتهای معلمان دروس الهیات کدامند؟ در این پژوهش، وظایف و مسئولیتهای معلم به عنوان یک شهروند و به عنوان یک معلم و به عنوان یک آموزش دهنده اعتقادات و اخلاق و احکام دین مورد بررسی قرار گرفته است. اهم مباحثی که در این پژوهش آمده است عبارتند از: بررسی ملزومات جنبه الگویی معلم دروس الهیات، پیشگیری از شکل گیری انگاره منفی در ذهن دانشآموز در مورد دین و دینداری، بیدار کردن فطرت حق گرایی دانشآموز، تکریم دانشآموز، اجتناب از بیان مطلب غیرمستند یا غیرمستدل و اجتناب از پاسخ حدسی به سوالات دینی دانشآموزان و تنظیم رفتارها بر مبنای قاعده طلایی اخلاق.
حسینی, سید مهدی . (1402). اخلاقیات و الزامات معلمی دروس الهیات در مدارس. پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 3(1), 60-73. doi: 10.48310/jcdr.2023.3294
MLA
حسینی, سید مهدی . "اخلاقیات و الزامات معلمی دروس الهیات در مدارس", پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 3, 1, 1402, 60-73. doi: 10.48310/jcdr.2023.3294
HARVARD
حسینی, سید مهدی. (1402). 'اخلاقیات و الزامات معلمی دروس الهیات در مدارس', پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 3(1), pp. 60-73. doi: 10.48310/jcdr.2023.3294
CHICAGO
سید مهدی حسینی, "اخلاقیات و الزامات معلمی دروس الهیات در مدارس," پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 3 1 (1402): 60-73, doi: 10.48310/jcdr.2023.3294
VANCOUVER
حسینی, سید مهدی. اخلاقیات و الزامات معلمی دروس الهیات در مدارس. پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم, 1402; 3(1): 60-73. doi: 10.48310/jcdr.2023.3294