ارزیابی برنامه های درسی همواره یکی از بهترین راه های ارزیابی کیفیت آموزش در نظام های آموزش عالی به شمار می رود. دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجری اصلی آموزشهای شروع و ضمن خدمت معلمان، ارزیابی برنامه درسی اجرا شده آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این پژوهش با هدف بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدوخدمت دانشگاه فرهنگیان انجام گرفت. نوع پژوهش با توجه به هدف کاربردی و روش انجام آن پیمایشی است. جامعه آماری کلیه مهارت آموزان ماده 28 رشته آموزگار ابتدایی استان کهگیلویه وبویراحمد بود که در سال 1401 در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج درحال گذراندن دوره مهارت آموزی بودند. باتوجه به حجم پایین جامعه آماری، تمامی آن ها به تعداد 50 نفر برای انجام پژوهش انتخاب شدند. ابزارگردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته بر اساس مقیاس پنج گزینهای لیکرت بود که روایی محتوایی آن مورد تایید 5 نفر صاحبنظر قرار گرفت و پایایی آن نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 892/0 به دست آمد. دادههای حاصل با استفاده از نرمافزار آماری SPSS محاسبه و در سطح آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که معلمان از برنامه درسی اجراشده دوره مهارت آموزی رضایت ندارند. این نارضایتی در بعد روش های ، راهبردهای اجرایی و آموزشی برنامه درسی بیشتر بود.
آخش, سلمان و دباغ امینی, ابراهیم . (1402). بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3(1), 92-106. doi: 10.48310/jcdr.2023.3307
MLA
آخش, سلمان , و دباغ امینی, ابراهیم . "بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان", پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3, 1, 1402, 92-106. doi: 10.48310/jcdr.2023.3307
HARVARD
آخش, سلمان, دباغ امینی, ابراهیم. (1402). 'بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان', پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3(1), pp. 92-106. doi: 10.48310/jcdr.2023.3307
CHICAGO
سلمان آخش و ابراهیم دباغ امینی, "بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان," پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3 1 (1402): 92-106, doi: 10.48310/jcdr.2023.3307
VANCOUVER
آخش, سلمان, دباغ امینی, ابراهیم. بررسی میزان رضایت مهارت آموزان ماده 28 از برنامه درسی اجرا شده دوره بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1402; 3(1): 92-106. doi: 10.48310/jcdr.2023.3307