مطالعات نشان میدهد که استفاده از زیباشناسی در تدریس و یادگیری میتواند بهبود فرایند آموزش و یادگیری دانشآموزان را به دنبال داشته باشد.در این مطالعه، نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری بررسی شده است و تلاش شده است تا نحوه استفاده از زیباشناسی در کلاس درس برای بهبود فرایند آموزش و یادگیری مورد بررسی قرار گیرد.مطالعه حاضر از لحاط هدف کاربردی و از پژوهش های توصیفی-تحلیلی است.در نمونهگیری نیز با توجه به هدف و سوال پژوهش از مقالات پایگاه های داده ای معتبر استفاده شده است. با توجه به پیچیدگی مسئله و تاثیر عوامل مختلف بر زیباشناسی در تدریس و یادگیری، از روش فرا ترکیب با یک سوال پژوهشی استفاده شده است. این روش، امکان بررسی اثرات متقابل عوامل مختلف را فراهم میکند و نتایج به دست آمده از این روش، دارای قابلیت تعمیم بالا و قابل اطمینانی هستند. نتایج نشان می دهد استفاده از مبانی زیبایی شناختی در تدریس می تواند اثرات مثبت شناختی بر فراگیر گذاشته و استفاده از هر نوع ابزار و روشی که بتواند به بهبود زیبایی و جذابیت محتوای درسی و محیط آموزشی کمک کند، راهکاری مناسب برای استفاده از زیبایی شناسی در تدریس است.برای استفاده از زیباییشناسی در تدریس، باید به سطح فراگیر توجه داشته باشیم و از روشهایی استفاده کنیم که برای آنها جذاب و مناسب باشد. همچنین، باید به محتوای درس و هدف آموزشی توجه کنیم و از روشهایی استفاده کنیم که با محتوای درس هماهنگ باشد. .
معتمدی, اعظم . (1402). نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری:یک مطالعه فرا ترکیب. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3(1), 74-91. doi: 10.48310/jcdr.2024.15204.1072
MLA
معتمدی, اعظم . "نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری:یک مطالعه فرا ترکیب", پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3, 1, 1402, 74-91. doi: 10.48310/jcdr.2024.15204.1072
HARVARD
معتمدی, اعظم. (1402). 'نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری:یک مطالعه فرا ترکیب', پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3(1), pp. 74-91. doi: 10.48310/jcdr.2024.15204.1072
CHICAGO
اعظم معتمدی, "نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری:یک مطالعه فرا ترکیب," پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 3 1 (1402): 74-91, doi: 10.48310/jcdr.2024.15204.1072
VANCOUVER
معتمدی, اعظم. نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری:یک مطالعه فرا ترکیب. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1402; 3(1): 74-91. doi: 10.48310/jcdr.2024.15204.1072