پیشینه و اهداف: زبان به عنوان توسعه یافته ترین ابزار ارتباطی در مرکز توجه قرار دارد. تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک زبان میانجی و پرکاربرد در جهان همواره حائز اهمیت بوده است. در شرایط کنونی و با توجه به پیشرفت تکنولوژی آموزش، طراحی فضایی متناسب برای یادگیری و مطابق با روشهای نوین آموزش، به عنوان عوامل و مولفه های محیطی، امری مهم در تعلیم و تربیت می باشد. روش های تدریس فعال تاثیر مهمی در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارند و تعامل، مشارکت و انگیزه دانشآموزان در این گونه روشها بیشتر خواهد بود. تعامل و مشارکت فرایندی اجتماعی است که بر روابط متقابل بین افراد و محیط اجتماعی آنها تمرکز دارد. روشها: روش پژوهش کیفی از نوع سنتزپژوهی است که برای نگارش آن از 6 مرحله سنتزپژوهی کمک گرفته شده است. برای یافتن منابع مرتبط با موضوع پژوهش از کلیدواژههای انگلیسی، تدریس، تدریس فعال، دوره متوسطه، زبان استفاده شد. همچنین از پایگاه های اطلاعاتی پرتال جامع علوم انسانی، پایگاه اطلاعات علمی(SID)، magiran،sciencedirect ، noormags، google scholar، civilica، ieeexplore 46 مقاله و 2 کتاب مورد استفاده قرار گرفته اند. یافتهها: هدف از این پژوهش بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه می باشد. نتیجه حاصل از این پژوهش 4 مولفه اصلی و 8 مولفه فرعی بود.. نتیجهگیری: با توجه به یافته های به دست آمده می توان نتیجه گرفت که روش های تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی در دوره متوسطه کارآمد بوده و باعث بهبود فرایند آموزش کلاسی می شود.
بازدار قمچه قیه, مرتضی, & حسین زاده, سارا. (1403). بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 4(1), -. doi: 10.48310/jcdr.2024.15893.1086
MLA
مرتضی بازدار قمچه قیه; سارا حسین زاده. "بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه", پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 4, 1, 1403, -. doi: 10.48310/jcdr.2024.15893.1086
HARVARD
بازدار قمچه قیه, مرتضی, حسین زاده, سارا. (1403). 'بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه', پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 4(1), pp. -. doi: 10.48310/jcdr.2024.15893.1086
VANCOUVER
بازدار قمچه قیه, مرتضی, حسین زاده, سارا. بررسی روشهای تدریس فعال برای درس زبان انگلیسی دوره متوسطه. پژوهش در مطالعات برنامه درسی, 1403; 4(1): -. doi: 10.48310/jcdr.2024.15893.1086