| تعداد مقاله | 249 |
| تعداد پذیرش |
77 |
| تعداد عدم پذیرش |
94 |
| متوسط زمان داوری | 15 |
| متوسط زمان پذیرش | 124 |
| متوسط زمان انتشار (بعد از پذیرش) | 115 |
| درصد پذیرش | 31 |
| متوسط تعداد داوری | 3 |
دو فصلنامۀ "پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی تربیت معلم" با کسب مجوز رسمی از شورای تخصصی نشر معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان به شماره 50000/9886/600/د مورخ 1399/07/20 فعالیت خود را آغاز کرده است. این نشریه در جهت بسترسازی پژوهش در حوزۀ برنامهریزی درسی تربیت معلم و اشاعه و گسترش این دانش در جامعۀ علمی تلاش میکند. از اینرو، از نویسندگان محترم درخواست میشود مقالات خود را که حاوی یافتهها و نظریات جدید در حوزۀ برنامۀ درسی تربیت معلم و بر اساس محورهای ارائه شده در نشریه است به سامانه نشریه ارسال نمایند. به موجب ماده ۱۳ قانون مطبوعات مصوب 1364/۱۲/28 مجلس شورای اسلامی پروانه انتشار رسانه غیر برخط پژوهش در مطالعات برنامه درسی علوم تربیتی (تخصصی) به زبان فارسی و ترتیب انتشار دو فصلنامه به نام دانشگاه فرهنگیان در تاریخ 1402/۰۹/12 به شماره ثبت ۹۴۷۲۷ صادر گردیده است.
*******************
دو فصلنامۀ «پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی تربیت معلم» با صاحب امتیازی دانشگاه فرهنگیان در تاریخ 1404/07/19 موفق به کسب نمایه ISC (موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ) گردید. این مجله از شماره 1 سال 1400 تا شماره 2 سال 1404با عنوان «پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی» منتشر شده و از شماره بعد تغییر عنوان به «پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی تربیت معلم» داده است.
براساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. همچنین، تمامی مقالات ارسالی میبایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همینجا قابل دانلود است، پیروی نمایند.
دوفصلنامۀ "پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی تربیت معلم" با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و همچنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و همچنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام نموده است.
قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- دوفصلنامه پژوهش در مطالعات برنامه درسی تربیت معلم این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاههای نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی میگردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 10% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.
دریافت شناسه پژوهشگر (کد ارکید)
با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان(حتیالمقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.
جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.
راهنمای فارسی دریافت کد شناسه پژوهشگرORCID


صفحه 1-10
محمد علیزاده جمال؛ علی حمیدی
صفحه 11-30
سید حسن علمالهدایی؛ محدثه علیزاده؛ محمد مهدی چالاکی
صفحه 31-53
محسن نیازی؛ محمدامین چهاردولی؛ فاطمه خوش بیانی آرانی؛ محمد خراسانی