تعداد مقاله 197
تعداد پذیرش
77
تعداد عدم پذیرش
53
متوسط زمان داوری 13
متوسط زمان پذیرش 122
متوسط زمان انتشار (بعد از پذیرش) 112
درصد پذیرش 39
متوسط تعداد داوری 4
دو فصلنامۀ «پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی»

دو فصلنامۀ "پژوهش در مطالعات برنامۀ درسی" با کسب مجوز رسمی از شورای تخصصی نشر معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان به شماره 50000/9886/600/د  مورخ 1399/07/20 فعالیت خود را آغاز کرده است. این نشریه در جهت بسترسازی پژوهش در حوزۀ برنامه‌ریزی درسی و اشاعه و گسترش این دانش در جامعۀ علمی تلاش می‌کند. از این‌رو، از نویسندگان محترم درخواست می‌شود مقالات خود را که حاوی یافته‌ها و نظریات جدید در حوزۀ برنامۀ درسی و بر اساس محورهای ارائه شده در نشریه است به سامانه نشریه ارسال نمایند. به موجب ماده ۱۳ قانون مطبوعات مصوب 1364/۱۲/28 مجلس شورای اسلامی پروانه انتشار رسانه غیر برخط پژوهش در مطالعات برنامه درسی در زمینه علوم تربیتی (تخصصی) به زبان فارسی و ترتیب انتشار دو فصلنامه به نام دانشگاه فرهنگیان در تاریخ 1402/۰۹/12 به شماره ثبت ۹۴۷۲۷ صادر گردیده است.


  • صاحب امتیاز: دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی اردبیل
  • کشور محل چاپ: ایران
  • ترتیب انتشار: دو فصلنامه
  • زبان انتشار مجله: فارسی ( چکیده انگلیسی)
  • اولین سال انتشار: 1400
  • سیاست داوری: هم تراز دوسوکور
  • عنوان انگلیسی مجله:  Research in curriculum studies
  • مجوز وزارت ارشاد: ۹۴۷۲۷
  • محورهای موضوعی مجله:          
    مبانی فلسفی و تاریخی در برنامه درسی
    تولید دانش بومی در حوزه برنامه درسی
    اصلاح و بازنگری برنامه های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
    اصلاح و بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم
    هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در برنامه درسی
    مطالعات تطبیقی در برنامه های درسی
    آسیب شناسی سیاست گذاری و اجرای برنامه های درسی
    تحلیل محتوای کتاب های درسی
    دانش موضوعی-تربیتی در رشته علوم تربیتی
  • نوع مقالات: پژوهشی، مروری و کاربردی
  • نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)
  • شیوه استناددهی: شیوه‌نامه APA
  • زمان داوری: حداقل 12 هفته
  • هزینه داوری، پذیرش نهایی و انتشار: ندارد.
  • درصد پذیرش مقالات: 30 درصد
  • اختصاص کد DOI به مقالات: بله. مقالات کد doi دارند.
  • رایانامه دانشگاهی مجله: jcdr@cfu.ac.ir
  • آدرس وبگاه مجله: https://jcdr.cfu.ac.ir
  • شاپا الکترونیکی: 7948-2980

نکات مهم جهت ارسال مقاله

براساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. هم‌چنین، تمامی مقالات ارسالی می‌بایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همین‌جا قابل دانلود است، پیروی نمایند.


اخلاق نشر

دوفصلنامۀ "پژوهش در برنامۀ درسی" با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و همچنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و هم‌چنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام  نموده است.


 قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- دوفصلنامه پژوهش در برنامه درسی این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاه‌های نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2
- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی می‌گردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 10% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.


دریافت شناسه پژوهشگر (کد ارکید)

 با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان(حتی‌المقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست می‌شود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.

جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.

راهنمای فارسی دریافت کد شناسه پژوهشگرORCID


     

شماره جاری: دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 8، شهریور 1404 

ابر واژگان

نشریات مرتبط